talerz cukrzyka: TRUSKAWKI

Witajcie,
W końcu sezon na świeże owoce się rozpoczął i z miłą chęcią w dzisiejszym artykule, przy okazji zaserwuję sobie solidną porcję truskawek. Nie ma lepszej okazji na zajadanie się owocami, jak właśnie w sezonie. Truskawki jako jedne z nielicznych tak naprawdę owoców, są bardzo zalecane cukrzykom. Póki co, ich cena niestety przekracza jeszcze dziesięć złotych, ale wraz z dobrą pogodą powinna spadać. Poza tym pamiętać trzeba o tym, że zdrowie jest tak naprawdę bezcenne, więc im więcej zdrowego na talerzu, tym lepiej dla zdrowia naszego. Dlaczego z cukrzycą warto jeść truskawki?


Sezon na truskawki w Polsce nie jest długi, ale wystarczający, aby móc nacieszyć się ich smakiem, a także dostarczyć organizmowi cennych wartości odżywczych, jakie te owoce posiadają. Truskawki lubimy spożywać pod różną postacią. W kuchni wiele zależy w końcu od naszej wyobraźni i kwestii smaku. Oczywiście im owoc bardziej przetworzony, tym mniej w nim będzie tego, co w nim najważniejsze. Moja ulubiona wersja z dzieciństwa, to truskawki podawane z cukrem, jakie serwowała mi moja babcia. Smakowały przepysznie i kiedy mając 10 lat przytrafiła mi się cukrzyca, niestety musiałam z wiadomych względów zrezygnować z tego dobrego dania. Długo nie potrafiłam przełamać się, aby spożywać wersję deseru uboższą, ale za to na pewno zdrowszą. Udało się jednak i dzisiaj dodatek cukru nie jest mnie w stanie skusić. Mimo to babciny deser pozostawiam w swoich wspomnieniach, jako najlepszy na świecie :)

Dwa lata temu truskawki były bardzo smaczne, więc każdego dnia zjadałam ich po kilogramie. Przejadłam się wówczas i w ubiegłym sezonie spożyłam może z 2-3 kg przez cały sezon. Ciekawe, czy w tym będzie dużo lepiej z ich konsumpcją? Póki co idzie mi dobrze. Aczkolwiek te pierwsze nie smakowały najlepiej, czuło się, że brakuje im przede wszystkim słońca.

Dobrze o truskawce i jej smaku, czy kulturze spożywania bądź nie, można pisać pewnie wiele. Czas jednak przyjrzeć się temu dlaczego truskawka jest tak ważna w odżywianiu osoby z cukrzycą. Przyznam się szczerze, że mnie jej walory zachęcają.

Dlaczego cukrzyk powinien spożywać truskawki?
Po pierwsze - fizetyna, która pomaga w regeneracji komórek nerwowych odpowiedzialnych za pamięć. Nie będzie to jednak wszystko, jeśli mowa o fizetynie. Działa ona również na zmniejszenie obrzęku nerek w przypadku nefropatii cukrzycowej. Poza tym badania, jakie przeprowadzono na myszach pokazują, że obecność truskawek w odżywianiu, zmniejsza ryzyko wystąpienia retinopatii cukrzycowej oraz neuropatii cukrzycowej, objawiającej się najczęściej drętwieniem rąk i nóg. Specjaliści zalecają, aby zjadać ich około 37 szt. dziennie. Zważywszy, że sezon na nie, nie trwa rok, to warto najadać się nimi dobrze. 

Co jeśli chodzi o węglowodany?
Truskawki są doskonałym wyborem, który nie zaszkodzi naszej glikemii, ani wadze. W 100 g mają tylko około 32,5 kcal, i 8 g węglowodanów. W ciepły dzień smakują idealnie i orzeźwiająco oraz lekko. Miseczka tego owocu nikomu nie zaszkodzi, a może tylko dostarczyć tego, co dobre dla organizmu. Stanowią też doskonały składnik do koktajli owocowych oraz sprawdzają się jako pożywne śniadanie. Pozostaje mi tylko życzyć Wam ciekawych i smacznych pomysłów na spożywanie truskawek i prawidłowych cukrów przy tym :)

Pozdrawiam, Ania :)

Komentarze

  1. No, nareszcie można jeść coś pysznego i to w dużych ilościach... Pozdrawiam, dziękuję za cenne informacje. Czekam na kolejne...

    OdpowiedzUsuń
  2. Duzo pysznosci😉Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty