Top 5 Aktywnego cukrzyka.

Witajcie,
W ostatnich artykułach w dużej mierze skupiałam się na treningach i radach dotyczących przygotowań do maratonu. Nie mogę jednak pominąć tak ważnej kwestii jaką jest odżywianie. W końcu ta ważna kwestia stanowi aż 60% sukcesu w całym planie treningowy, który ma doprowadzić do sukcesu. Bez względu na cel jaki stawia sobie człowiek, dobre paliwo to znacząca i przeważająca część każdego sukcesu. W końcu odżywianie to zdrowe ciało i umysł, a jedno z drugim współgra. Dzisiaj podzielę się z Wami swoimi produktami na które stawiam w budowaniu dobrej formy z cukrzycą, aby móc mierzyć się z codziennością i treningami…

Na swojej dotychczasowej przygodzie ze sportem oraz cukrzycą, bo o niej nie mogę nigdy zapominać mam wiele do powiedzenia. Zwłaszcza pod względem odżywiania. Mimo, że wiem sporo, to i tak dosyć często popełniam bardzo dużo błędów żywieniowych, które nie wpływają zbyt dobrze ani na mój cukier ani treningi. Wciąż sobie powtarzam, dopuszczając się już do jakiegoś grzeszku żywieniowego, że jest to ten ostatni raz. Po czym za chwilę mówię to samo. Nie ma co się oszukiwać, jesteśmy tylko ludźmi i mamy swoje słabości. Nawet jeżeli nasza cukrzyca często cierpi, bo nie potrafimy sobie pewnych rzeczy odmówić, to i tak w porównaniu do cukrzycy sprzed 20-30 lat możemy pozwalać sobie na bardzo dużo, bez konsekwencji hiperglikemii. 

„Jesteśmy tym co jemy”, któż z nas nie słyszał tego powiedzenia? Mimo, że wiemy, to i tak często o nim zapominamy. Teraz przedstawię Wam 5 produktów, które myślę, że są warte uwagi zarówno na talerzu cukrzyka jak i osoby zdrowej, a przede wszystkim dla tych, którzy dbają o dobrą formę fizyczną i tak jak ja przygotowują się do maratonu. Może nie wszystko co się pojawi jest zalecane w cukrzycy, ale to właśnie dzięki aktywności fizycznej udaje mi się osłabić moc cukru jaki wynika z ich spożycia. 

Moje menu sportowego cukrzyka:
  1. Buraczki – bogactwo m.in. potasu, magnezu, witaminy C. Warto po nie sięgać zwłaszcza teraz podczas sezonu przeziębieniowego. Buraki w diecie cukrzyka nie są specjalnie zalecane. Ponieważ zawierają dużą ilość cukrów prostych, a więc podnoszących szybko glukozę. Natomiast kontrargumenty: wpływają na obniżenie ciśnienia tętniczego oraz poprawiają wydolność fizyczną organizmu. Ja spożywam na surowo z dodatkiem oliwy z oliwek zmniejszając w ten sposób indeks glikemiczny buraczków,
  2. Łosoś – o walorach spożywania ryb nie muszę już chyba pisać, bo wielokrotnie poruszałam ten ważny aspekt na swoim blogu. Moc Omega-3 w diecie jest wciąż niedoceniania w odżywianiu przez wiele ludzi, w tym również chorujących na cukrzycę. Spożywajmy ryby, bo naprawdę warto. Poza tym ważna kwestia dla aktywnych cukrzyków, spożycie łososia minimalizuję stany zapalne stawów, zmęczenie mięśni będące wynikające intensywnych treningów,
  3. Avocado – podobnie jak łosoś jest dobrym źródłem Omega-3, a co zatem idzie pomaga minimalizować ryzyko wystąpienia chorób niedokrwiennych serca itd. Pomaga również budować dobrą formę, bo jest dobrym źródłem energii. Zwłaszcza spożywane na kolację daje kopa o poranku, zmniejsza apetyt za dnia. Avocado stanowi również doskonały dodatek do produktów, które zawierają wysoki IG, gdyż zawiera tłuszcz, który spowalnia wchłaniane się węglowodanów prostych,
  4. Banan – myślę, że należy stawiać na owoce zwłaszcza przy intensywnych treningach. Banany to doskonałe źródło potasu, węglowodanów. Dojrzałe wchłaniają się szybko, mniej dojrzałe, wolniej. Mimo, że przy cukrzycy zaleca się ograniczenie spożywania bananów, to ja uważam, że treningi oraz zawody, są doskonałym momentem, aby sobie na nie pozwalać. 
  5. Czekolada – jest kolejnym produktem, zaraz po bananie, który najczęściej towarzyszy zawodnikom na trasie podczas zawodów. Ja bardzo często na punktach odżywczych łącze (mój ulubiony duet) spożycie czekolady z bananem, bo spowalnia wchłanianie węglowodanów z owocu. Czekolada to źródłem węglowodanów, ale też zawiera tłuszcz, a wiec spowalnia wchłanianie węglowodanów. Dzięki temu energii starcza na dłużej. 

A jakie są wasze ulubione produkty na które stawiacie w treningach z cukrzycą? Podziel się swoim przepisem odżywczym na sukces z innymi aktywnymi diabetykami ;) Tymczasem Pozdrawiam Was sportowo i zdrowo :)

Komentarze

Popularne posty