Trening relaksacyjny


Witajcie,
W ostatnim poście w tematyce sportowej poruszyłam temat treningu mentalnego. Dzisiaj kolejna ważna sprawa a mianowicie coś co jest równie istotne w dążeniu do szczytowej formy, to stosowanie technik relaksacyjnych. Jednym z takich treningów jest tutaj trening relaksacji progresywnej Jacobsona…



W budowaniu dobrej formy bardzo ważne jest regulowanie emocji, aby móc to zrobić trzeba poczuć swoje ciało. W tym, aby móc poczuć swoje ciało potrzebny jest trening relaksacyjny. Trening taki można wykonać bez wychodzenia z domu. Lekko zaciemniony pokój, wygodne miejsce i można zacząć trening Jacobsona, który bez problemu znajdziecie w internecie : http://dloader.pl/plik/trening-relaksacyjny-jacobsona,343410.html 
Podstawą treningu jest napięcie mięśni a później ich rozluźnienie. Wystarczy 25 minut, 3-4 razy w tygodniu przez dwa miesiące, aby znacznie poprawić kontrole ciała.


Korzyści płynące z treningu Jacobsona nie ograniczają się tylko do opanowania ciała, są to również:
- przeciwdziała stanom lękowym,
- zmniejsza napięcie, nerwowość,
- poprawia jakość snu,
- redukcja stresu,
- zwiększenie koncentracji,
- poprawa samopoczucia fizycznego i psychicznego



Przyznam się szczerze, że kiedyś tego typu ćwiczenia medytacyjne uznawałam za dziwactwa i totalnie bezsensowne. Trening zaczęłam stosować miesiąc temu i już widzę poprawę. Zwłaszcza jeśli chodzi o jakoś snu, oraz poprawę koncentracji, a co najważniejsze zwiększenie kontaktu z własnym ciałem. W sportach wytrzymałościowych bez treningu relaksacyjnego trudno jest osiągnąć dobą formę, taką o jakiej marzy każdy. Zwłaszcza jeśli podchodzi do nich z pasją. W momencie kiedy zaczynałam trening relaksacyjny najtrudniejsze dla mnie było uzbrojenie się w cierpliwość. Leżenie 20 minut, było trudne do zrealizowania, więc fundowałam sobie krótsze sesje 10 minutowe. Po dwóch tygodniach wydłużyłam je o kolejne 10 minut. Warto spróbować, bo naprawdę działają. Także polecam i życzę cierpliwości, która na pewno z początku będzie przydatna :)


Pozdrawiam, Ania :)

Komentarze

  1. każda forma treningu jest dobra :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiałaby Pani zaznac troszke sportu w pieknych Pieninach! polecam zajrzec do nas http://owczyser.com.pl/wypas-owiec-jozefow/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za zaproszenie:)Jeżeli będę na pewno do Państwa zajrzę!!:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty