Majorka moją ulubioną wyspą...

Witajcie,
Mam nadzieję, że majówka upływa Wam aktywnie i przyjemnie? Jesteśmy już ku końcówce naszego weekendu, więc warto jeszcze wykorzystać ten czas jak najlepiej. Pogoda w końcu sprzyja różnym formą wypoczynku :) Dzisiaj pozostaje nadal w tematyce podróżniczej. Tym razem chce Was zabrać na szybką podróż po cudownej Majorce…



Piękną hiszpańską wyspę udało mi się odwiedzić już trzy raz. Każdy kolejny był nie tylko inny, ale utwierdzał mnie w przekonaniu, że Majorka jest miejscem gdzie mogłabym zamieszkać na stałe…Wyspa jest wspaniała, co do tego nie mam żadnych wątpliwości, ale w końcu dużo jest ciekawych miejsc, a jednak nie zawsze mam ochotę zostać tam na stałe… Mój pierwszy pobyt był wyjazdem spontanicznym i taką też miał wartość. Drugi z kolei dosyć intensywny, obudził we mnie wówczas coś z duszy sportowca. Trzeci natomiast był z jednej strony bardzo luźny, typowo wakacyjny, a z drugiej strony trudny. Będąc w tym złym momencie życia na Majorce zrozumiałam, że umiem, że w ogóle jestem w stanie być ponad to co nie do końca w życiu jest po mojej myśli. W końcu też pozwoliłam sobie być sobą… Dlatego Majorka będzie dla mnie miejscem szczególnym na Ziemi…


Odnajdywanie spokoju duszy to jedno. Jednak większość odwiedza nowe miejsca mając również na celu zobaczenie, odkrycie tego co w nim warte największej uwagi. Co zatem warto zobaczyć wybierając się na Majorkę?

1. Czarująca Alcudia, która otoczona jest starym murem, który zapewne stanowi o jej urokliwości. Spacer wąskimi uliczkami, otoczonymi kamienicami nie tylko daje ochłodę w gorące dni, ale też nadaje temu miejscu jeszcze większą wartość estetyczną i zmysłową. Warto wybrać się do miasta wieczorem, gdyż wtedy dopiero można poczuć klimat tego wspaniałego miejsca. Restauracje przepełnione są gośćmi, wszędzie panuję dobra atmosfera, jedzenie znakomite, kelnerzy na bardzo dobrym poziomie. W wielu miejscach można trafić również na polską obsługę. Nie ma nic lepszego niż wieczór spędzony w dobrym towarzystwie przy dobrej butelce hiszpańskiego wina, w otoczeniu pięknych, urokliwych murów, które wprowadzają klimat spokoju i „ciepła”. Miejsce, które bez żadnych skrupułów mogę zaliczyć do najpiękniejszych w Europie.



2. Pallma de Mallorca, być na Majorce i nie odwiedzić samej stolicy, byłoby to wielką szkodą. W końcu każda stolica ma w sobie nie tylko coś z historii, ale i tez z wyjątkowej  architektury. W Palmie bez wątpienia jest to Katedra la Seu, trzecia co do wielkości budowla sakralna w stylu gotyckim w Europie. Rzeczywiście bryła zdumiewa swoim rozmiarem. Ja osobiście nie przepadam za zwiedzaniem tego typu miejsc, ale tutaj przyciągnięta urokiem jej zewnętrznej części, postanowiłam obejrzeć sam środek. Tutaj magia wydobywająca się z wyjątkowych, kolorowych witraży oraz  wielki, żelazny baldachim z podwieszonymi latarenkami w kształcie korony cierniowej. Katedrę na pewno warto zobaczyć. Można to zrobić od poniedziałku do soboty, za opłata około 4 EU. Poza Katedrą Palma to nowoczesna metropolia, która urzeka klimatem uliczek, stanowiących labirynt pomiędzy renesansowymi rezydencjami i barokowo-gotyckimi kościołami. Będąc w Palmie warto udać się również do oddalonego o około 20 km Valldemossa. Jest to kolejne urokliwe miasteczko, w dodatku przebywał tam nasz wspaniały kompozytor Fryderyk Chopin.



3. Majorka to również piaszczyste, długie i szerokie plaże. Kameralne zatoczki, potężne pasmo górskie, ciepłe morze. Jeśli ktoś uważa, że najpiękniejsze plaże tylko nad Morzem Bałtyckim, to ja jestem zgodna. Dlatego i tutaj Majorka mnie tak zachwyciła. Poza tym wieczorami głośno, muzyka, śmiech, mnóstwo ludzi. Piękne zachody słońca. Dobre miejsce na kolarstwo szosowe. Bez problemu można wypożyczyć rower i nakręcić całkiem sporo kilometrów, gdyż trasy są bajeczne. Dla zwolenników mniejszej aktywności bez problemu można wypożyczyć samochód i również objechać wyspę samemu. Klimat gorący, niektórzy twierdzą, że w pełnym sezonie nawet zbyt upalny. Byłam w maju, było ciepło, później w lipcu i sierpniu, było gorąco, ale do wytrzymania.




Myślę, że Majorka doskonale sprawdzi się dla tych, którzy pragną łączyć lenistwo na plaży, z aktywnością. Poza tym moim zdaniem jest jedna z najpiękniejszych wysp w Europie. Minusem tej wyspy, z mojego punktu widzenia oczywiście, jest sama ilość turystów niemieckich. Nie mam nic do narodowości niemieckiej, aczkolwiek nie lubię ich języka. W momencie kiedy język niemiecki zaczyna przeważać nad moim ulubionym hiszpańskim, zaczyna mnie to irytować. W każdym razie gdybyście zastanawiali się, gdzie w tym roku na wakacje, to ja w szczególności polecam właśnie Majorkę. Wypoczniecie, zaznacie wielu niezapomnianych wrażeń, a na pewno będą to jedne z lepszych wakacji. 


Pozdrawiam Was wciąż jeszcze majówkowo, 
Ania :)


Komentarze

Popularne posty