Cukrzyca - trener osobisty.

Witajcie,
W ostatnim czasie natrafiłam na kilka zapytań dotyczących trenera osobistego. Po co taki i w ogóle o co chodzi. W związku z tym, aby za każdym razem nie musieć odpowiadać na podobne pytania, postanowiłam stworzyć specjalny artykuł, który mam nadzieję wyjaśni, po co osobie z cukrzycą tego typu wsparcie. Mam namyśli cukrzyków, ale i nie tylko, lecz to Wy jesteście moją grupą docelową, jeśli chodzi o moją pracę. Dzisiaj zatem o korzyściach wynikających z pracy jeden na jeden…


Dobrze, zanim jednak podejdę bardziej szczegółowo do dzisiejszego tematu, muszę przyznać jedno. Żyjemy w świecie, gdzie wszyscy znają się na wszystkim. Każdy zna się na medycynie, co bardziej ulubionym sporcie, odżywianiu i polityce. Od kilku lat rośnie też rzesza specjalistów od treningu. Za każdym razem, jak startuję w kolejnym biegu, mam wrażenie, że uczestniczę w sympozjum trenersko-dietetycznym. Prawda jest jednak okrutna. Jeżeli komuś wydaje się, że zna się na wszystkim, to tak naprawdę marne szanse, aby znał się chociaż na jednej rzeczy dobrze, niestety.

Zawód trenera wymaga, aby mieć wiedzę o odżywianiu, fizjologii oraz podstawach treningu. Osobiście uważam, że osoba, która skończy zwykły kurs trenerski, nie jest tak samo dobrze przygotowana do zawodu, jak np. osoba po studiach, np. na AWF-ie. W końcu czym jest 2-3 miesięczny kurs do  pięciu lat nauki? Nie ma opcji, aby w tak krótkim czasie nabyć i opanować ten sam materiał, który dają studia. Natomiast, nie zawsze jednak same studia dają 100% pewności, że dana osoba jest idealnym trenerem, bo aby tak się stało, potrzebne jest wieloletnie doświadczenie i wiele kursów doszkalających. Zawód trenera to ciągła nauka. Starsze pokolenie, które kiedyś trenowało, doskonale zdaje sobie sprawę jak wyglądało wówczas podejście chociażby do zwykłego odżywiania zawodników? Dzisiaj to wszystko wygląda zupełnie inaczej…

Ja osobiście znam kilku trenerów, od których sama mogłabym się wielu rzeczy nauczyć. W momencie kiedy trafia do mnie osoba z problemami kręgosłupa,  wiem, że co najwyżej mogę zrobić jej większą krzywdę  i wtedy zawsze polecam osobę fachową w tej dziedzinie. Myślę, że zasada zdrowia i bezpieczeństwa oraz samej etyki, powinny być zawsze na pierwszym miejscu w każdej pracy. 

W swojej pracy z podopiecznym staram się wykorzystać własne doświadczenie, głównie życiowe, które doprowadziło mnie do momentu, w którym jestem dzisiaj. W końcu sama mierzyłam się z takimi problemami jak nadwaga, niewyrównanie metaboliczne cukrzycy, brak akceptacji swojej słodkiej przypadłości, brak ruchu, problemy emocjonalne, depresja etc. Potrzebowałam lat oraz sporych komplikacji zdrowotnych, aby znaleźć swój lek. Tym lekiem okazał się sport, który nie tak od razu stał się oczywisty i bezpieczny. Po drodze przypłaciłam to kilkoma kontuzjami, błędami, problemami zdrowotnymi, wiec tym bardziej wymagało to determinacji i konsekwencji, a także  mądrego podchodzenia do wybranych aktywności sportowych.

Mimo, że nie skończyłam studiów na AWF, a kursy trenerskie i może nie znam się na wszystkich zagadnieniach wymagających wsparcia trenerskiego, to znam się na dwóch rzeczach dobrze, bo je po prostu przerobiłam. Była i wciąż obecna cukrzyca oraz depresja, czy zaburzenia odżywiania. Potrafię zrozumieć zarówno jedno i drugie. Wiem  jak ważny w dobrym wyrównaniu cukrzycy, czy wyjściu z zaburzeń odżywiania jest fakt, aby znaleźć w swoim życiu środek, który pozwoli czerpać radość z życia. Mimo, że mówię i sporo żyję sportem, to przecież moje życie nie ogranicza się tylko i wyłącznie do cukrzycy, czy sportu, odżywiania etc. Ale właśnie sport pozwolił mi cieszyć się tym co życie daje. Pokonywać trudności jakie stają na mojej drodze i czerpać prawdziwą radość z sukcesów.

Straciłam na to sporo lat, dlatego cieszę się, że dzisiaj mogę pomagać innym. Osobom, które chcą od życia więcej.

Mój pakiet opiekuna brzmi mniej więcej tak:
  1. Dobry plan treningowy – rozpiska tygodniowa, którą układam pod Ciebie. Na bieżąco koryguję obciążenia do tego jak Twoja forma się zmienia, ale też do wypadków losowych. Każdego Podopiecznego traktuję indywidualnie.
  2. Wywiad – na początku muszę Cię dobrze poznać. Spotkanie konsultacyjne, które jest bezpłatne, daje nam szansę. Ja poznaję Twoje problemy, cele oraz dotychczasowe doświadczenia ze sportem, Ty sprawdzasz mnie. Chemia w każdej relacji musi być. Jeśli dojdziemy do porozumienia, to możemy rozpoczynać wspólne treningi.
  3. Prowadzenie osób z cukrzycą - rozwiązanie alternatywne, kontakt – w pakiecie: LINK, który dedykuję nie tylko osobom z Poznania, umawiamy się na kontakt: mailowy, telefoniczny, smsowy. Dzięki temu sprawnie kontaktuję się z Wami. 1-2 razy w miesiącu spotykamy się i omawiamy postępy, problemy dietetyczne, czy związane z terapia insulinową.
  4. Zrozumienie – biorę pod uwagę Twoje obowiązki dlatego staram się układać tak trening, aby był realny oraz był formą relaksu w ciągu dnia.

Możecie otrzymać ode mnie dobrą lekcję oraz pasję do sportu. Czy warto inwestować pieniądze we własne zdrowie? Mimo, że odpowiedz jest prosta, zawsze jest to sprawa indywidualna. Remontując mieszkanie, dom, też możemy wykonać go sami, dokonując poprawki, można też wynająć specjalistę. Wybór zawsze jest naszym przywilejem. Życzę tych właściwych i dobrych :)

Pozdrawiam, Ania :)

Komentarze

Popularne posty