Pompa insulinowa Roche kontra Medtronic.

Witajcie,
Po raz kolejny zainspirowana wpisem na naszej grupie cukrzycowej, dzisiaj słów kilka... Tak się składa, że miałam to szczęście, aby skorzystać zarówno z jednej jak i drugiej pompy. Obie sobie bardzo chwalę, ale też pewne uwagi mam...



Większość z nas osób z cukrzycą,  rozważających zakup pompy insulinowej, zazwyczaj rozpatrujęe dwóch producentów Roche, oraz Medtronic. Są jeszcze inne firmy, które zajmują się sprzedażą tych urządzeń na terenie Polski, mniej znana GlukoPharma, czy Willcare. Niestety nie zmam tutaj  żadnych opinii na temat tych dwóch mniej znanych firm.

Wydatek związany z pompą insulinową jak wiemy jest nie mały. Dlatego często większość z nas nigdy nie będzie mogła sobie na taki luksus niestety pozwolić. Przykre, że nie ma tutaj większej pomocy dla osób z cukrzycą od państwa. Osobiście uważam, że mogłoby to zdecydowanie zmniejszyć ilość powikłań cukrzycowych. Poziom wyrównania cukrzycy przy użyciu pompy, a penów jest nieporównywalny. 

Sześć lat temu kiedy udało mi się przełamać już blokadę związaną z terapią pompą, więcej w poście: Pompa insulinowa kontra pen.
Sama nie wiedziałam wtedy na które urządzenie się zdecydować. Czytałam o jednej i drugiej, pytałam znajomych będących na pompie, ale zazwyczaj czegoś mi w tym wszystkim brakowało. Zazwyczaj każdy chwalił swój sprzęt. Nawet jeśli przed zakupem przetestował obie, to i tak miałam odczucie, że zbyt mało mówi o konkurencji, bo np. miesiąc testu ni jak się ma do dwuletniego użytkowania. Pytałam lekarzy, ale Ci raczej nie chcieli jednoznacznie opowiadać się ani za jedna ani za drugą.

Postanowiłam pójść w „nisze”, czyli skontaktowałam się z przedstawicielem Rocha, umówiłam na szkolenie i wypożyczyłam pompę na jeden miesiąc. Od razu zakochałam się w tym urządzeniu. Pen a pompa, przepaść niesamowita. Czułam się tak jakbym przesiadła się z Fiata 126 w Mercedesa. Wiedziałam już, ze muszę mieć pompę i nie wyobrażam sobie już innej terapii, zwłaszcza dzisiaj. Pompa jaka testowałam z Rocha  to Accu-Check Combo z glukometrem, który służy doskonale jako pilot do niej. Bardzo chwale sobie szkolenie przedstawiciela i całą dalszą obsługę. W momencie zakupu oddałam pompę testową, otrzymałam nową. Przez rok użytkowania nic się z nią nie działo, byłam bardzo zadowolona. Glukometr bardzo ułatwiał mi życie, jak i był doskonałym uzupełnieniem pompy. Zapewniał komfort obsługi i dyskrecję. Minusem był brak refundacji na paski do niego. Niestety nie doczekałam jej. Dzisiaj sytuacja jest jasna, refundacja jest i można w pełni wykorzystywać wszystkie atuty całego zestawu.

Brak refundacji na paski, oraz problemy z oczami były argumentami, które skłoniły mnie do rozważenia zakupu u Medtronica, a mianowicie pompy Paradigm VEO wraz z systemem monitoringu. Oczywiście najpierw również test pompy, który pamiętam trwał u mnie dwa miesiące. Obsługa szkoleniowa kompetentna, podobnie jak w Rochu, wszystko wyjaśnione, omówione profesjonalnie. Na początku trochę trudno było się do innego sprzętu przyzwyczaić, ale to zawsze jest kwestia czasu. Pompę sobie chwalę bardzo, ale... Po 1 roku i dwóch miesiącach urządzenie padło. Oczywiście sprawny serwis umówił kuriera, który dostarczył mi nową pompę dnia następnego, a starą odebrał. Natomiast kwestia mojej inwestycji w monitoring jest tutaj totalnym nie wypałem. Po pierwsze sensory nie trzymają się na moim cielę i winowajcą nie jest balsam etc. Muszę używać dodatkowych plastrów, co wygląda czasami jakbym miała na sobie jakiś ładunek wybuchowy, a gdzie tutaj pójść na basen, czy pokazać się na plaży? Nie wiem jak u Was to się sprawdza, chętnie poznam Wasze opinię? Poza tym nie uważam, aby  monitoring był precyzyjny i dokładny. Może w pierwszej dobie ale później ilość bezpodstawnych alarmów doprowadzała mnie do szewskiej furii. Dochodzi jeszcze kosmiczna cena za jeden sensor. Niestety mimo bogatego wyposażenia pompy, nie wykorzystuje jej funkcjonalności całkowicie.


Od ponad czterech lat używam pompy Paradigm Veo, i dzisiaj na pewno mogę powiedzieć o niej więcej, niż po roku używania AccuChecka Combo. Znalazłam się w tej samej sytuacji co moi „doradcy” kiedy to szukałam informacji. W momencie kiedy dokonuje się wyboru o zakupie pompy warto rozważyć wszystkie plusy i minusy. Warto też maksymalnie przetestować zarówno jedno jak i drugie urządzenie. Firmy bez problemu wypożyczają sprzęt. Nie wiem, czy teraz jeszcze Medtronic bierze kaucję, czy też nie? W moim przypadku brał, było to 2000 zł. Należy też zastanowić się, czy jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać funkcjonalność pompy. Jeżeli nie, to po co wydawać więcej, jeśli można wydać mniej. Dzisiaj na pewno nie zdecydowałabym się na moją obecną pompę. Mimo, że jestem z niej zadowolona, to wiem, że nie wykorzystuje jej w pełni. Sprzęt dużo tańszy zupełnie by mi wystarczył. Uczymy się zawsze na doświadczeniach... Na pewno warto zainwestować w pompę insulinową w ogóle, bo bez wątpienia są to dobrze zainwestowany pieniądz w własne zdrowie i przede wszystkim lepszy komfort życia z cukrzycą. Jedna z tych licznych inwestycji finansowych, której nie żałuję.

Pozdrawiam Was ciepło, Ania ;)

Komentarze

  1. Czesc, bylam uzytkownikiem pompy Roche (accu chek spirit combo) bylam az do dzisiaj gdy pompa nagle przestala dzialac, a ze jest juz po gwarancji, powiedziano mi ze moge sobie ja wyrzucic do kosza! zadnego serwisu, zadnej nawet proby, jedyna opcja jest zakup nowej pompy! jakis zart! Jak to wyglada w sytuacji Medtronic? czy tam tez nie serwisuja sprzetu po gwarancji i zmuszaja Cie do zakupu nowego modelu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sytuacja w Medtronicu wyglada identycznie. Pompa po gwarancji w momencie awarii nie jest serwisowana;(

      Usuń
  2. Niestety jest tak samo. 3 miesiące po gwarancji w pompie zaczęły blokować się przyciski. Na infolinii dowiedziałam sie, że okres gwarancji minął i nic nie można zrobić... (oczywiście oprócz zakupu nowej pompy)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem podobnie z tym modelem, zakupu dokonałem w sklepie infusion.pl i do nich zgłosiłem problem. Wymienili bez problemu, nawet w dobrej cenie proponowali lepszy model. O gwarancję nie pytali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle, ze wymagali informacji po których zweryfikowali wszystkie dane dotyczące pompy itd.?Dziekuje za komentarze:)

      Usuń
    2. No to szacun, chyba zacznę robić zakupy w tym infusion :) patrzyłem właśnie i całkiem przyzwoite ceny też mają.

      Usuń
  4. Jasne, że tak. Nie pisałem bo wydawało mi się to oczywiste : ) tak czy inaczej zaoferowali pomoc i pomogli rozwiązać problem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty